Analiza kolorystyczna Kraków

ANALIZA KLORYSTYCZNA KRAKÓW
 

Znajomość odpowiedniej gamy kolorystyczne pasującej do naszego indywidualnego typu urody, jest punktem wyjścia do trafnych stylizacji ubioru oraz dobrania odpowiedniej kolorystyki w makijażu.

Dopracowany wygląd i świadomość połączeń kolorystycznych sprawia, że czujemy się i wyglądamy dobrze, co więcej stajemy się osobami bardziej pewnymi siebie.

Każda z Was może z powodzeniem komponować udane zestawienia kolorystyczne, harmonizujące z Waszym typem urody. Warto jednak wiedzieć jakim właśnie typem jesteś i jakie kolory sprawią, że będziesz wyglądać dobrze.

Podpowiedzią w dążeniu do idealnego dobrania barw jest analiza kolorystyczna.

Kto wymyśli Analizę kolorystyczną?

Otóż prekursorem w doborze barw był szwajcarski nauczyciel malarstwa Johannes Itten.
W swoim eksperymencie przeprowadzonym wśród grupy studentów udowodnił, że z indywidualnym wyglądem człowieka harmonizują określone grupy kolorów. Kazał swoim uczniom namalować autoportrety barwami pasującymi do ich urody, następnie przyglądnął się ich twarzą i bezbłędnie odgadł kolory, którymi posłużyli się uczniowie. Po tej analizie pogrupował kolory według pór roku zgodnie z barwami dominującymi w przyrodzie w określonym czasie. Kolory zimny są nasycone i jaskrawe, lata delikatne, wiosny żywe i intensywne, jesieni natomiast ciemne i przybrudzone.

Podejście do analizy kolorów Johannesa wydaje się być bardzo logiczne i rzeczywiście zgodne z tym co obserwujemy w przyrodzie w danej porze roku.
Jednak czy da się każdą osobę przypisać tak samo do jednego z 4 typów? Istotne jest to, że każdy z nas jest inny i nie da się go zamknąć w ściśle określonych ramach.
W analizie opartej na 4 porach roku zdarzało się, że osoby przypisane do tej samej grupy, znacznie różniły się od siebie.

W nowoczesnej analizie kolorystycznej wyróżnia się podział na 12 typów urody, który wyróżnia 6 grup kolorystycznych. W każdej z nich są 2 typy siostrzane.
Odwołując się do analizy 4 pór roku przypisano po 3 podtypy odpowiadające głównym atrybutom kolorystycznym.
1. TEMPERATURA: ciepły (warm), chłodny (cool)
2. WALOR: jasny (light), ciemny (dark)
3. CHROMATYCZNOŚĆ: czysty (głęboki - deep/clear), przygaszony (delikatny - soft)

Tak więc:

Typy LIGHT (jasne): Jasna wiosna i Jasne lato
Typy WARM (ciepłe): Ciepła wiosna i Ciepła jesień
Typy CLEAR (czyste): Czysta wiosna i Czysta zima
Typy COOL (chłodne): Chłodne lato i Chłodna zima
Typy DEEP (głębokie): Głęboka jesień i Głęboka zima
Typy SOFT (przygaszone): Przygaszone lato i Przygaszona jesień

Analiza przede wszystkim odbywa się w oparciu o chusty  kolorystyczne, które przykładane są do twarzy. W pierwszej kolejności ustalamy tzw. atrybut główny (key colour characteristic) dla danej osoby, czyli główną cechę określającą dany typ urody. Może to być,  odcień, walor lub chromatyczność a w drugiej kolejności pozostałe atrybuty. Następnie przy pomocy chust określamy typ kolorystyczny, przyporządkowujemy daną osobę do jednej z 6-ciu grup  i dobieramy kolory.

Możemy zadać sobie pytanie czy rzeczywiście 12 typów wystarcza aby indywidualnie określić daną osobę?

Z pomocą przychodzi nam kolejna metoda Barbary Meunier, francuskiej kolorystki, która opracowała metodę indywidualnego dopasowania gamy kolorystycznej do urody, każdej klientki.

Metoda ta wyróżnia podział na 3 zestawy kolorystyczne, kolorów „na tak” „na nie” oraz „tak sobie”. W tej metodzie nie posługujemy się chustami kolorystycznymi a kartonami, które sama kompletuje stylistka. Dużym plusem tej metody jest to, iż klientka może otrzymać identyczną próbkę koloru, zgodną z tym kolorem kartonu jaki był przyłożony do jej twarzy.

Po dopasowaniu kolorów tworzy się paszport kolorystyczny, który zawiera kolory
Bazy , Dominanty i Dodatków.
Baza to kolor najbliższy twarzy, dominanta to kolor, który dominuje w całości ubioru lub jego górze, dodatki to kolory które pojawiają się symbolicznie. ( dodatkiem może być kolor na dominancie)

Po określeniu paszportu kolorystycznego, tworzy się zestawy kolorystyczne, które idealnie współgrają z urodą klientki.

Metoda ta, jest  bardzo pracochłonna i wymaga długiej i aktywnej pracy z klientem.

Wykonując ta metodę i bazując na metodzie 12 typów jesteśmy w stanie określić najbardziej indywidualnie gamę pasujących do danej osoby kolorów.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat analizy, bądź odkryć kolory w których będziesz dobrze wyglądać, skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę odkryć Ci Twój styli i zapoznam Cię z tajnikami kolorów.

Formularz kontaktowy : http://sylwiamakeup.pl/kontakt